lachinseir
image-gallery

گرجستان، کشوری تمام عیار

96/04/12

گرجستان، با دره های سبز، باغ های انگور، کلیساهای قدیمی و قلعه های خود که در کوهستان هایی با مناظر فوق العاده قرار دارند یکی از زیباترین کشورهای روی زمین است.

گرجستان، کشوری تمام عیار

گرجستان، با دره های سبز، باغ های انگور، کلیساهای قدیمی و قلعه های خود که در کوهستان هایی با مناظر فوق العاده قرار دارند یکی از زیباترین کشورهای روی زمین است. گویی یک بوم نقاشی شده ی شگفت انگیز برای پیاده روی، اسب و دوچرخه سواری، اسکی و تیراندازی می باشد. مردم بسیار با فرهنگ این کشور، مهمانانی که وارد مملکت آنها می شوند را برکتی برای کشور دانسته و میزبانی بی نظیری از آنها به عمل می آورند.

تاریخ غنی و پیچیده ی این کشور، میراث شگفت انگیزی از معماری و هنر برای این شهر به ارث گذاشته است، که از جمله آنها غارها، کلیساهای باستانی و بقایای بی نظیری از آثار تاریخی می باشد. این کشور در قرن بیست و یکم نیز شاهد پیشرفت های فراوانی از جمله ساختمان های بسیار زیبای مربوط به عصر حاضر بوده است.

تفلیس، شهر تاریخ و رنگ

طبیعت تفلیس با دره های زیبا، عرصه های فرهنگی و هنری و مردمان همیشه پر جنب و جوش گرجی، بعلاوه یک بعد کاملا مدرن از کافه ها و رستوران های شهر تا هتل های بین المللی پنج ستاره، موزه های برجسته، گالری ها، پارک ها، میدان ها و خیابان های گسترده، سیستم حمل و نقل شهری مدرن و معماری معاصر چشمگیر همه و همه این شهر را برای دیداری به یاد ماندنی سرگرم کننده تر و جذاب تر می کنند.

سوانتی: لمس طبیعت گرجستان

زیبا، بکر و مرموز، صفات مناسب شهر باستانی سوانتی است که هرگز در معرض حمله ی هیچ حاکمی قرار نگرفته است. روستاهای منحصر به فرد زیبایی که در بهار و تابستان پوشیده از گل و سبزه و در زمستان برف پوش می شوند، فضایی فوق العاده برای مسیرهای پیاده روی را فراهم می آورند. نماد سوانتی، برج سنگی دفاعی کوشکی (koshki) است که برای محافظت از روستاییان در زمان جنگ ساخته شده است. سوانتی دارای یک میراث فرهنگی غنی از کلیساها نیز می باشد و بسیاری از کلیساهای کوچک آن دارای نقاشی های مربوط به 1000 سال پیش می باشند. در تمام فصل های سال این کشور گردشگران بی شماری را به سوی طبیعت و تاریخ دست نخورده خود جذب می کند.

واردزیا: شهر غار

منطقه تاریخی واردزیا در میان کوه‌های اروشتی، یک نماد فرهنگی خاص در قلب گرجستان است. پادشاه گرجی سوم در قرن 12 این مکان را بنا کرد و به دستور دخترش ملکه تامار، یک صومعه درون غار ساخته شد که میزبان حدودا 2000 راهبه شد و سپس به یکی از معابد مهم و مقدس مسیحی ها تبدیل شد. ساکنان آن در خانه های سنگی لابلای کوه زندگی می کردند. در مجموع بیش از 400 اتاق، 13 کلیسا و 25 انبار در این مکان وجود دارد که هنوز هم در حال کشف شدن می باشند.

باتومی: بهشت گرجستان

در سالهای اخیر هتل ها و جاذبه های جدیدی در باتومی، مرکز تعطیلات تابستانی گرجستان، احداث شده اند که باعث جذب گردشگران بی شماری شده است، اما این شهر همچنان برخی از جذابیت های خود را مدیون دوره رونق اصلی آن در یک قرن پیش است. برای مسافرانی که از ترکیه آمده و وارد این کشور می شوند، باتومی با فضاهای آرام، محله های فراوان، رستوران های خوب و جشن های شبانه آغاز خوبی است. باتومی در اواخر قرن نوزدهم پیشرفت کرد که به عنوان پایانه غربی خط راه آهنی که از باکو می آمد و یک پنجم از نفت جهان را منتقل می کرد، تعیین شد. باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است و واقع در ساحل دریای سیاه می باشد که با درختان نخل و کوه های متعدد احاطه شده است. این شهر به عنوان پایتخت توریستی منطقه، معماری های کلاسیک جذاب قرن نوزدهم را ارائه می دهد. باتومی یک شهر پر جنب و جوش است که هر سال میزبان بزرگترین کنسرت های بین المللی نیز می شود.

دیدگاه شما

captcha