lachinseir
image-gallery

مثلث طلایی هند- دهلی، آگرا، جیپور

همانطور که در مقاله های قبلی هم گفته شد، هندوستان کشوری نیست که با یک سفر شناخته شود.

مثلث طلایی هند- دهلی، آگرا، جیپور

همانطور که در مقاله های قبلی هم گفته شد، هندوستان کشوری نیست که با یک سفر شناخته شود. اماکن دیدنی آن به قدری زیاد است که شاید بعد از سه یا چهار سفر ادعای شناخت کامل آن را داشته باشید. مثلث طلایی، به سه شهر بسیار زیبای هند اطلاق می شود که در روی نقشه جهان شکل یک مثلث را تشکیل می دهند. لاچین سیر با تورهای ویژه خود، این امکان را برای گردشگران فراهم می آورد که بدون نگرانی در زمینه چیدن برنامه های سفر با یک زمانبندی منظم به این سه شهر مشهور سفر کنند. کافیست فقط اراده کنید، ما با یک همراهی زیبا و خاطره ساز در کنار شما خواهیم بود.

دهلی

دهلی یکی از شهرهای بسیار زیبا و مشهور و البته پایتخت این کشور دیدنی است. از آنجاییکه معرفی همه ی دیدنی های این سه شهر در این مقاله ممکن نیست، تلاش ما بر آن است که با بهترین ها شما را آشنا کنیم.

معبد گورودوارا بنگلا صاحیب Gurudwara Bangla Sahib

این معبد مقدس که نماد دهلی می باشد، از جمله جاهای بسیار دیدنی آن است. روح و قلب شما پس از دیدن این مکان زیبا سرشار از آرامش خواهد شد. عده ای شکل این معبد را به معبد طلایی در امریستار Amritsar تشبیه می کنند. این معبد حدود 5 دقیقه با استادیوم شیواجی Shivaji فاصله دارد. بنا به گفته ها آب آن نیز مقدس است.

موزه گاندی

بی شک تا کنون نام گاندی بارها به گوشتان خورده است. اگر کمی هم درباره او مطالعه کرده باشید می دانید که تا چه حد شخصیت مهمی بوده و جایگاه ویژه ای برای مردم این مرز و بوم داشته است. در این موزه که در عین حال مقبره او نیز می باشد، اطلاعات بی شماری از سرگذشت و شخصیت او موجود است. اگر فیلم مربوط به گاندی را تماشا کرده باشید، از اینکه خود را دقیقا در جایی که همه اتفاق ها افتاده و این شخصیت مهم در آن کشته شده است بیابید بسیار خوشنود خواهید شد. ورودی رایگان است و تعداد بیشماری از عکس ها در آن وجود دارند. وسایل شخصی و عروسک های سرخ رنگ که نشان دهنده زندگی "گاندی" هستند نیز دز این موزه وجود دارند.

مسجد همایون

این بنا یکی دیگر از آثار باستانی باقی مانده از عصر موگال می باشد. اگرچه در شکوه و عظمت به پای تاج محل نمی رسد ولی به همان اندازه زیباست. در حال بازدید از این محل زندگی امپراطورهای آن عصر را در تخیلات خود خواهید گنجاند. حداقل 60 الی 90 دقیقه برای گشتن در محیط این اثر تاریخی در نظر بگیرید.

آگرا

آگرا یکی دیگر از شهرهای مثلث طلایی است که با بنای زیبای بی رقیب خود تاج محل معروف است.

تاج محل

یکی از زیبایی های کشور هند، بی شک تاج محل می باشد. این جاذبه بی نظیر که لوکیشن فیلم های بسیار معروفی نیز است به عنوان مقصد مورد نظر گردشگران مختلفی از سراسر جهان به ویژه انتخاب زوج های جوان برای سپری کردن ماه عسل خود می باشد. دیواره های مرمرین این بنای تاریخی و زیبایی آن انسان را به تحسین و تمجید وا می دارد. به گفته معروف، اگر کسی در طول زندگی اش تاج محل را نبیند، نصف عمرش بر فناست! نماد عشق و علاقه شاه جهان که این مکان را یادبود همسر خود ممتاز محل که در زمان تولد فرزندش فوت شد، قرار داد.

باغ وحش آگرا

این باغ وحش واقعا شگفت انگیز است و 100٪ ارزش دیدن را دارد. اگر یک تور لیدر برای همراهی خود در این گشت داشته باشید که به سوالات شما در مورد فیل ها و پناهگاه آنها پاسخ دهد، سفر بسیار شیرینی خواهید داشت. خیلی جالب است که در این باغ وحش هر فیل یک داستان دارد که شما را در درک اهمیت آنچه که این افراد برای کمک به آنها انجام می دهند کمک می کند. این مکان کاملا ارزش هزینه تور را دارد. اگرچه تاج محل فراموش نشدنی است، اما باغ وحش آگرا چیز دیگری است - یک تجربه لذت بخش که ممکن است هر جایی مانند آن را پیدا نکنید.

جیپور

اگر فقط یک دور در شهر جیپور بزنید و ساختمان های سیمانی آن را ببینید متوجه خواهید شد که چرا این شهر را "شهر صورتی" می نامند. کاخ شهر، هوا محل، و قلعه های جایگراه و آمبر از جمله دیدنی های اصلی جیپور می باشند. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خوب در این شهر هستید، به سمت بازار سنتی بروید و از آنجا دمپایی هایی از جنس چرم شتر خریداری کنید.

موزه ی موم

در این موزه مجسمه ی شخصیت های معروف از جمله بازیگران بالیوود، ورزشکاران، سیاست مداران، دانشمندان و چهره های برجسته وجود دارند. شاید در سفر خود به هندوستان نتوانید آمیتاب باچان را ببینید! ولی در این موزه فرصت دیدن مجسمه ی جالبی از او و گرفتن عکس با آن را خواهید داشت. مجسمه هایی که از موم ساخته شده اند تا حد زیادی شبیه واقعیت هستند.

لذت فیل سواری

بی شک سفر هندوستان بدون فیل سواری ممکن نیست. این تجربه جالب در دهکده فیل ها انجام می شود. فیل ها خیلی دوست داشتنی هستند و شما می توانید به آنها غذا نیز بدهید. کارکنان این بخش اطلاعات زیادی را درباره فیل ها و سبک زندگی آنها در اختیار شما می گذارند. ورودی هر نفر حدودا 2500 روپیه است، که بی شک ارزش هر روپیه را خواهد داشت.

قلعه ی آمبر

این قلعه از چند مزیت برخوردار است که از جمله فیل سواری را می توان نام برد. گشتن در این قلعه ی پهناور بسیار آسان است و حتی در ماه های تابستان آسیبی به سلامتی شخص وارد نمی کند. تسهیلات نیز بسیار منظم و خوب هستند. قلعه و بیشتر جاهای آن به نحو احسنت نگهداری شده اند. فروشگاه AC درون محوطه اگرچه کمی گران است ولی دارای کالاهای بسیاری است. یک بخش برای استراحت مهمانان در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید در زمان کم جای بیشتری از این قلعه را بازدید کنید، حتما یک راهنمای تور به همراه داشته باشید.

دیدگاه شما

captcha