lachinseir
image-gallery

راهنمای سفر به روسیه

یکی از بهترین مقاصد برای سفر ایرانی ها روسیه است که در سال افراد زیادی برای دیدن جاذبه های بی نظیری که دارد به روسیه سفر می کنند، به راحتی می تونید ویزای روسیه رو تهیه کنید و به گشت و گذار در شهر های مختلف این کشور برید.

روسیه پهناور ترین کشور جهان است تعجبی ندارد که دیدنی های زیادی داشته باشه بنابراین فرقی نمی کنه که عاشق طبیعت باشی یا عاشق فرهنگ و هنر باشی و دیدن بناهای تاریخی رو ترجیح بدی یا دنبال سفر پرهیجان ماجراجویانه باشی یا اصلا برای تفریح سفر کنی، یکی از بهترین انتخاب ها برای هرکس رفتن به روسیه است که تجربه ای فوق العاده رو براتون می سازه و خاطراتی خوشی رو هم سپری می کنید

در سفر به روسیه گزینه های زیادی برای بازدید وجود دارد: از کاخ های باشکوه گرفته تا کلیسا ها معروف در دنیا با معماری های شگفت انگیز گرفته تا طبیعت های بی نظیر...

از لذت های بی شمار و کم نظیر در سفر به روسیه میشه گفت قدم زدن در مسیر های کوهستانی و لذت بردن طبیعت و آب و هوا منظره های عالی،صعود ازکوه های آتشفشان هیجانی وصف نشدنی، اسکی کردن در میان آثارهنری زیبا از هنرمندان معروف دنیا، دیدن بزرگ ترین دریاچه ها و... از لذت های انگشت شمار روسیه است .

زمان مناسب برای سفر به روسیه

قبلا هم گفتیم روسیه کشور وسیعی است پس می توان حدس زد که در بخش ها و قسمت های مختلف آب و هوا ی متفاوتی وجود دارد و تحت تاثیر اقلیم های قاره ای هم هست پس میشه گفت تابستان های گرم و زمستان های سردی رو دارد، بنابراین بهترین فصل برای سفر به روسیه بهار و اوایل تابستان است که اب و هوایی میدیترانه ای دارد و برف ها آب شده و رودخانه های خروشان دل طبیعت و دامان سرسبز جنگل ها راه خود را پیدا می کنند و جلوه ی زیبایی دارند و طبیعت به اوج زیبایی خود رسیده است البته سفر به روسیه در فصل زمستان مخاطبان خاص خودش را دارد مثل علاقه مندان به اسکی،گشت و گذار ها در کوهستان یا دیدن شهر های فرو رفته در برف ...

فرهنگ مردم روسیه

شاید شنیده باشید که بعضی ها می گویند مردم روسیه مردمی خشک هستند، اصلا لبخند نمی زنند یا تندخو هستند یا از این قبیل حرف ها !! خوب تا به حال هر چیزی که در مورد مردم روسیه شندید را دور بریزید و با یک بار تجربه سفر به روسیه متوجه می شوید که هیچ کدام از این حرفا حقیقت ندارد و مردم بسیار خون گرم و مهمان نوازی هستند در این کشور احترام و ارزش برای دیگران ، نوع دوستی را به وضوح می بیند که دقیقا خالف گفته های قبلی است که شنیده اید.

در واقع در روسیه از فرهنگ باستانی و قدیمشان تقریبا چیزی باقی نمانده و همه چیز درگیر پیشرفت هایی تحت تاثیر اروپا بوده است و خیلی کم می بینید که از رسومات و سنت های قدیمی استفاده کنند.در فرهنگ روسیه باید ها و نباید هایی وجود دارد که حتما در مقاله ی دیگری به طور مفصل به آن می پردازیم.

در این کشور شاعران و نویسندگان سرشناسی زندگی کرده اند و به ادبیات بسیار اهمیت می دهند و یکی از غنی ترین ادبیات ها را در دنیا روسیه دارد واز زمان های قدیم تاکید بسیاری بر تاریخ و علم داشته اند که باعث شده در هر صنعتی پیشرفت های چشم گیری در جهان داشته باشند و جزو کشور های تراز اول محسوب شوند.

دین و مذهب مردم روسیه

با توجه به جغرافیا ی روسیه ادیان زیادی در این کشور وجود دارد اما در روسیه اکثریت مردم پیرو دین مسحیت هستند و اما پیروان ادیان دیگر مثل اسلام،یهودی،بودایی پیروان زیادی دارد اما دومین دین در این کشور اسلام است و پیروان زیادی دارد. البته بر اساس قوانین روسیه سرشماری پیروان ادیان غیر قانونی است اما بعضی از موسسات اجتماعی با طرح سوالات مذهبی تا حدودی تعداد را تخمین می زنند.

حمل و نقل در روسیه

حمل و نقل در روسیه بسیار راحت و آسان است و تمامی امکانات رفاهی برای مردم و توریستان در نظر گرفته شده است و عبور و مرور را راحت کرده است شما می توانید از تاکسی، اتوبوس، تراموا یا مترو استفاده کنید و به هر نقطه از شهر دسترسی آسان داشته باشید.

نگاه کردن به وسایل عمومی شلوغ و رفت و آمد با آنها شاید به نظر کمی دور از تحمل در یک سفر باشد اما حمل و نقل در روسیه از مقرون به صرفه ترین و کارآمد ترین حمل و نقل ها در جهان است .

واحد پول در روسیه‌

واحد پول روسيه روبل (RUB) می‌باشد كه هر روبل به صد كوپك تقسيم می‌شود.

بعد از مستقل شدن روسیه از اتحادیه جماهیر شوروی و تبدیل این کشور به فدراسیون روسیه تصمیم بر این شد تا اسم واحد پولی را تغییر ندهند، بنابراین روبل به عنوان واحد پولی روسیه رسمی شد.

زبان رسمی روسیه

مردم روسیه عاشق برقراری ارتباط هستند پس هرچه بیشتر بتوانید صحبت کنید سفر خوش تری را خواهید داشت، زبان رسمی روسی است و بسیار رایج البته با توجه به پهناور بودن روسیه زبان های دیگری هم وجود دارد اما زبان اصلی روسی است و بهتر است در سفر به روسیه کمی از زبانشان را یا علائم و نکاتی را یاد بگیرید چون امکان استفاده از زبان انگلیسی را ندارید.

سوغات روسیه

یکی از دغدغه های مسافران ایرانی در هر سفری خریدن سوغاتی است، بنابراین یکی از پرهیجان ترین کارها در سفر محسوب می شود، قدم زدن در بازار ها و مراکز خرید برای هر کسی می تواند لذت بخش باشد در روسیه شما هدایای زیادی می توانید تهیه کنید از وسایل روز و مدرن گرفته تا وسایل سنتی که سوغات های اصلی روسیه می شوند مثل:

عروسک های ماتروشکا : نام این عروسک ها از معنی مادر بزرگ الهام گرفته شده است، و با رنگ قرمز تزیین شده اند و تفاوتی که عروسک های دیگر دارد این است که به صورت تو در تو داخل یکدیگر قرار گرفته اند.

والنکی : به پا پوش های از جنس نمد والنکی می گویند که قدمت بسیاری دارند و برای راه رفتن روی برف و یخ در گذشته از آنها استفاده می شده آنها ضد آب نیستند و باید روی کفش پوشیده شود فقط برای جلو گیری از لیز خوردن استفاده می شده . امروزه از آنها به عنوان سوغاتی استفاده می کنند و در بازار های سنتی می توانید آن ها را پیدا کنید.

ظروف خولخم : ظروف چوبی که با طرح های سنتی و روی زمینه ی طلایی تزیین شده اند و ....

در روسیه چی بخوریم

شکم‌گردی بخش خوشمزه و مهیج سفر به روسیه است که اگر ندانیم به کدام رستوران برویم یا چه نوع غذایی بخوریم، چالش‌برانگیز هم می‌شود. اول از همه این را بگوییم که ذائقه‌ی روس‌ها مثل ما ایرانی‌هاست. مثلا عاشق غذاهای چرب و کربوهیدراتی مثل گوشت و ماکارونی و برنج هستند. با این حال فقط چند نوع غذای روسی شهرت جهانی پیدا کرده است اما همه ی غذا های روسی ارزش چندبار امتحان شدن را دارند، ممکن است در بعضی از رستوران ها بعضی از غذا ها رو تحت تاثیر غذاهای روسی ببینید اما نسخه های روسی شایستگی غذاهای خود را کاملا حفظ کرده است.

دیدگاه شما

captcha