lachinseir
image-gallery

دیدنی های مسکو

مسکو پایتخت و قلب روسیه است که نقش کلیدی در تاریخ و فرهنگ روسیه دارد این شهر شاهد جنگها، جشن ها، شادی ها، تاج گذاری ها، تظاهرات ها و... زیادی بوده است. این شهر همچنین نماد فرهنگی روسیه است و از بزرگترین شهرهای فرهنگی و هنری محسوب می شود. این شهر از لحاظ سیاسی، اقتصادی، آموزشی، ترابری و علمی بسیار اهمیت دارد و رتبه ی قابل توجهی در جهان دارد. نام این شهر از رودخانه معروف اش (مسکو) گرفته شده است. مسکو یکی از زیبا ترین پایتخت های دنیاست و امکانات بسیاری را در خود جای داده است.

میدان سرخ (Red square)

میدان سرخ میدان اصلی در مسکو است چرا که اکثر خیابان ها و اتوبان ها ی اصلی شهر به این میدان ختم می شوند. میدان سرخ شهرت جهانی دارد و از معروف ترین دیدنی ها در سفر به روسیه است. همچنین نماد شهر مسکو و روسیه محسوب می شود. میدان سرخ در مجاور رودخانه ی مسکو، کاخ باشکوه و زیبای کرملین و کلیسای سنت باسیل قرار دارد که جذابیت این میدان را بیشتر می کند و شما در این منطقه می توانید مجموعه ای از دیدنی های مسکو را مشاهده کنید.

نام این میدان برگرفته شده از لغت "زیبا" است و تلفظ نام میدان سرخ و لغت زیبا در زبان روسی بسیار شبیه به هم است بنابراین هیچ معنی دیگری ندارد. قدمت این میدان برابر با کاخ کرملین است و معروف ترین منطقه در روسیه است و همچنین چشم اندازی کم نظیر دارد.

در این میدان شما شاهد شاهکارهای زیادی خواهید بود. از جمله بناهایی با معماری های زیبا، مجسمه هایی که با هنرمندی زیاد ساخته شده اند، مقبره اسطوره ی روسی لنین، رژه های ارتشی و... در این میدان جلوه ی خاصی دارد و سالانه افراد زیادی برای بازدید از این مکان به روسیه سفر می کنند. این میدان خاطرات و تجربیات تکرار نشدنی را برای بازدید کنندگان رقم زده است.

کرملین (Kremlin)

کرملین مانند شهری پنهان شده در میان دیواره ها است. ارگ کرملین نیز نماد روسیه می باشد و تاریخچه ای گسترده ای دارد. این کاخ شاهد حاکمان بسیاری از جمله: لنین، ایوان مخوف، حمله ناپلئون، استبداد استالینی و موجودیت روسیه جدید بوده است که افسانه های زیادی در دل این کاخ وجود دارد.

گمان بر این است که این کاخ در قرن پانزدهم ساخته شده است و مراتب با نفوذ شاهزادگان و حکومت های مختلف شامل تغییراتی تا به امروز بوده است. معنای نام کرملین در زبان روسی استحکام است. زمین این ارگ به صورت مثلثی است و در مجاورت میدان سرخ می باشد، معماری زیبای این بنا چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

کلیسای جامع سنت باسیل (Saint Basil's Cathedral)

این کلیسا در میدان سرخ و رو به روی کاخ کرملین قرار دارد و در زمان ایوان مخوف ساخته شده است. این بنا به حدی زیباست که هیچ عکسی نمی تواند به درستی زیبایی این بنا را با اشکال و رنگ های مختلف نشان دهد. روایت است که ایوان بعد از ساخت این بنا چشمان معمار را کور کرده است تا دیگر نتواند بنایی به این زیبایی بسازد. این کلیسا در واقع تشکیل شده از 9 کلیسا کوچک در کنار هم که بر یک پایه ساخته شده اند و قدمتش بالغ بر 450 سال است. البته تاریخ دقیقی برای ساختش ثبت نشده است، کلیسای سنت باسیل بعد از شکست قوم تاتار به نشانه تشکر ساخته شده است، و در گذشته نام این کلیسا «شفاعت باکره ی مقدس» نام داشته؛ که امروزه به سنت باسیل مشهور است. ساخت این بنا به مدت 6 سال (فقط در فصل های گرم) زمان برده است و کل بنای بیرونی سنت باسیل از آجر است؛ اما پایه های سنگی دارد. این بنا تا به حال چند بار به آتش سوزی گرفتار شده است اما بازسازی هایی که انجام شده این بنا را به حالت اولیه برگرداننده است.

موزه‌ هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum)

این موزه ی دولتی آثار هنری جهانی از دوره های مختلف را در خود جا داده است و یکی از زیبا ترین موزه های دنیا است و دومین موزه ی بزرگ روسیه است. در این موزه به ادغام هنر مدرن و کلاسیک می رسید.

موزه پوشکین از دیدنی های محبوب میان گردشگران است و قدمتی صد ساله دارد. بازدید از این موزه می تواند دید شما را به فرهنگ و تاریخ گذشتگان باز کند و شما را با آثار هنرمندان اروپا آشنا کند؛ و امکان این را دارد که شما را غرق در تاریخ و هنر کند. پس در سفر به روسیه بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

پارک گورکی (Gorky Park)

گورکی بزرگترین پارک مرکز شهر در مسکو است که ادغامی از وسایل مدرن و فضای سبز است. برای ورود به این پارک از دروازه ای سنگی عبور می کنید که عظمت، شکوه و طراحی استادانه اش می تواند شما را متعجب کند. در این پارک امکانات بسیاری اعم از رستوران ها، کافه ها، سینما، تئاتر، وای فای رایگان، سالن هایی برای کنسرت و... وجود دارد. همچنین می توانید دوچرخه کرایه کرده و در پارک گردش کنید و یا حتی به رصدخانه بروید و با تجهیزات مدرن به تماشای آسمان زیبا و ستارگان مشغول شوید. هزاران تفریح و امکانات دیگر در این پارک وجود دارد که بسیار هیجان انگیز است و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کنند. با رفتن به این پارک تجربیات هیجان انگیزی از سفر به روسیه بدست می آورید.

تئاتر بُلشوی (Bolshoy Theater)

بلشوی از دیدنی های مهم در روسیه است که از مراکز نمایش اپرا و باله به حساب می آید. همچنین از مهم ترین مراکز موسیقی و رقص جهان است، که به دستور کاترین کبیر ساخته شده است و تا امروز چند بار آتش گرفته و بازسازی شده است.

امروزه بنای این سالن افزایش پیدا کرده است و استفاده از سالن ها راحت تر شده است؛ زیرا تئاتر، باله و اپرا جزو جدانشدنی از زندگی روزمره مردم روسیه است و زیبایی هنرشان شهرت جهانی دارد. تزیینات داخلی سالن های این تئاتر بسیار باشکوه و مجلل است که با نهایت هنر و زیبایی ساخته شده است و جزء افتخارات کشور روسیه محسوب می شود.

برج مخابراتی اوستانکینو (Ostankino Telecommunication Tower)

برج رادیو تلویزیونی است که حدود 540 متر ارتفاع دارد. این برج بلندترین برج اروپا محسوب می شود. ساخت این برج حدود 4 سال بطول انجامیده و افراد زیادی برای بازدید از این برج به این منظقه می روند تا لذت دیدن منظره ی شهر مسکو از ارتفاعات زیاد را تجربه کنند. حتی می توانید حس قدم زدن در آسمان را نیز تجربه کنید؛ زیرا بعضی از قسمت ها از شیشه ساخته شده است و می توانید روی شیشه ها قدم بزنید؛ البته کمی ترسناک است ولی پرهیجان که تجربه ی بی نظیری را به همراه خواهد داشت.

دیدگاه شما

captcha