lachinseir
image-gallery

راهنمای سفر به سنگاپور

سنگاپور از مقاصد محبوب گردشگری است و شهری جزیره‌ای در جنوبی‌ترین نقطه شبه‌جزیره مالزی در جنوب شرقی آسیا است.

نام این سرزمین در زبان سانسکریت به معنای شهر شیر است. به همین دلیل یک مجسمه شیر در پارک مرلیون قرار گفته است تا این مفهوم را به جهانیان برساند.

از عوامل جذابیت این کشور این است که نه تنها یکی از ثروتمندترین و سازمان یافته‌ترین کشورهای جهان است، بلکه جاذبه‌های زیادی برای ارائه به گردشگران نیز دارد.

این کشور ۱,۰۰۰ مرکز خرید دارد که می‌تواند شما را غرق در لذت خرید کند و یک کشور جزیره‌ای است که دورنمای پانارامایی از ساحل دارد.

سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که به بخش خدمات، چینی، تولیدات الکترونیکی و صنایع دستی وابسته است، که رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده است.

اطلاعات ضروری در خصوص سنگاپور:

- اختلاف ساعت: سنگاپور حدود سه ساعت و نيم از تهران جلوتر می‌باشد.

- واحد پول سنگاپور: دلار سنگاپور است.

- ولتاژ برق: 220 ولت است.

- آب لوله كشي قابل شرب نمی‌باشد.

- كد تلفن سنگاپور 00656 است.

- زبان اصلی سنگاپور مالایی است، ولی در محاوره‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند.

راه‌های دسترسی به سنگاپور:

به این کشور از طریق راه‌های دریایی، هوایی، ریلی و زمینی می‌توان دسترسی پیدا کرد..

• هواپیما: آسان‌ترین راه برای رسیدن به این کشور از طریق هوایی است و سنگاپور ایرلاین‌های زیادی دارد، همچنین فرودگاه چانگی، بزرگ‌ترین فرودگاه جنوب آسیا، که 5 سال پیاپی عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا را به خود اختصاص داده بود.

• اتوبوس: مسیر زمینی بین سنگاپور- مالزی و سنگاپور- تایلند برقرار است، بطور کلی مسافرت با اتوبوس نسبت به راه‌های دیگر ارزان‌تر است و بیش از ۲۵ راه برای حمل و نقل زمینی وجود دارد.

• قطار: خط راه‌آهن مالزی سه قطار درون شهری بین کوالالامپور و سنگاپور و یک قطار شبانه بین سنگاپور و سکونتگاه مسکونی تومپات دارد و قطاری هم بین چیانگ مای و سنگاپور از طریق بانکوک برقرار است.

• کشتی: کشتی‌های کروز گزینه بهتری برای رسیدن به این کشور هستند، بندر اصلی مسافران در این کشور مرکز کروز سنگاپور است.

آب و هوای سنگاپور:

سنگاپور به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و مرطوب و نزدیکی به استوا، آب و هوایی گرم و زمینی حاصلخیز دارد.

درجه حرارت هوا بین 22 تا 35 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. اکثراً صبح‌ها شبنم صبحگاهی همه جا را فرا می‌گیرد و هر چه به سمت ظهر پیش می‌رود، درصد رطوبت هوا کمتر می‌شود.

در اردیبهشت ماه معمولاً بادهای شدید می‌وزد. گرم‌تریم ماه‌های سال، خرداد و تیر است و در مهر و آبان، هوا مرطوب‌تر است. آذر تا دی بارانی‌ترین ماه‌های سال هستند.

میانگین بارش در ماه‌های دیگر در سنگاپور کم نیست، اما کمتر پیش می‌آید که بارش‌های طویل‌المدتی روی دهد.

معمولاً بعدازظهر‌ها شاهد رعد و برق خواهید بود، بنابراین توصیه می‌شود هم برای محافظت از نور خورشید و هم برای جلوگیری از خیس شدن، همیشه چتر همراه داشته باشید.

از فروردین تا شهریور کمبود یک نسیم فرح‌بخش خیلی احساس می‌شود.

حمل و نقل عمومی در سنگاپور:

سنگاپور، گرچه کشور کوچکی است؛ اما پایتخت وسیعی دارد و در وسعت قدری از شهر تهران کوچک‌تر است.

با همه این ها سیستم حمل و نقل شهر سنگاپور بسیار کارآمد و استفاده از آن بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید با استفاده از قطارها و اتوبوس‌های شهری در سنگاپور جا به جا شوید و گردش کنید.

برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل این کلانشهر می توانید از بلیت های الکترونیکی مانند ای‌زی-لینک (EZ-link) یا نتس فلش پی (Nets Flash Pay) یا کارت گذر توریستی سنگاپور (Singapore Tourist Pass) استفاده کنید.

البته این امکان نیز وجود دارد تا برای استفاده از قطارها بلیط‌هایی کاغذی خریداری کرده و یا هزینه اتوبوس‌ها را به صورت نقدی پرداخت کنید.

علاوه بر موارد فوق، تریشا، تاکسی‌های سه چرخی هستند که اغلب در محله چینی‌ها به چشم می‌خورند و قیافه جذاب و کارایی چندان مناسبی ندارند.

همچنین امکان استفاده از دوچرخه برای گشت و گذار در شهر تنها در مسیرهای مشخص و تعیین شده امکان‌پذیر است.

جاذبه‌های دیدنی سنگاپور:

چیزی که درباره سنگاپور بیشتر از همه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اعتبار و تمیزی این کلانشهر است. در این شهر پارک‌ها و آسمان خراش‌ها به همراه محله‌های قومی مثل خیابان عرب‌ها، شهر چینی‌ها، منطقه استعماری، خیابان ارچارد و محله هند کوچک همه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این کشور با ترکیبی از جذابیت‌های مرموز قدیمی با مدرنیته شما را متعجب خواهد کرد.

بناهای تاریخی مهم و موزه‌هایی که توصیه می‌شود از آن‌ها دیدن کنید، شامل موارد زیر هستند.

• باغ وحش؛

• سافاری در شب؛

• پارک پرندگان جورونگ؛

• باغ حشرات و پارک پروانه؛

• پارک مرلیون؛

• سایت میراث جنگ جهانی دوم؛

• موزه تمبرشناسی؛

• سنتوزا و دنياي زير آب؛

• اسكله قايق؛

• اسكله كلارک؛

• ساحل سنتوزا؛

• كليساي سنت ژوزف؛

• موزه تاريخ سنگاپور؛

• درياچه دلفين‌های سنتوزا؛

• موزه هنر سنگاپور؛

• مسجد سلطان؛

• باغ گياه شناسی سنگاپور؛

• قايقرانی در رودخانه سنگاپور؛

• باغ‌های Tiger Balm؛

• Snow City.

اماکن تفریحی سنگاپور:

سرزمین سنگاپور پر از شادی، نشاط و جشن است و همچنین مراکز زیادی برای تفریح و سرگرمی دارد.

«بیگ اسپلش» که زمانی پارک آبی بزرگی بود، امروزه به مکانی تفریحی تبدیل شده که رستوران، زمین مینی گلف و زمین والیبال ساحلی دارد.

شهربازی «اسکیپ» هم از دیگر مکان‌های تفریحی است که وسایل تفریحی هیجان‌انگیزی زیادی دارد.

بطور کلی، مراکز تفریحی در این کشور شامل امکانات غذاخوری و خرید هستند و محل‌هایی هم برای اجرای تئاتر و موزیک دارند.

فستیوال‌های مهم سنگاپور:

با توجه به اینکه پیش از این هم ذکر کردیم که کشور سنگاپور جزء کشورهای برگزار کننده رویدادهای بزرگ است، از همین رو می‌خواهیم تعدادی از جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم در این کشور را بیان کنیم :

- پونگال؛

- چینگای؛

- سال نوی چینی؛

- جشنواره‌ی مُد سنگاپور؛

- جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم؛

- جشنواره‌ی غذاهای سنگاپور.

مراکز خرید سنگاپور:

مردم سنگاپور علاقه زیادی به خرید دارند و به همین دلیل میزان تراکم مراکز خرید، مال‌ها و بازارهای موجود در این جزیره باریک و کوچک از تمامی بخش‌های دیگر دنیا بیشتر است

در این کشور تنها در خیابان مشهور اورچارد Orchard Road)) شما با بیشترین تنوع مراکز خرید و مال‌ها روبرو می‌شوید که محال است بتوانید طی چند روز از همه آن‌ها بازدید کنید.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که همه مراکز خرید و بازارهای سنگاپور به شکل مال‌های سرپوشیده و پاساژ نیستند و تعداد زیادی بازار ساخته شده در فضای آزاد نیز در این کشور وجود دارد.

10 تا از بهترین مراكز خريد سنگاپور كه مي‌توانيد خريدهاي خود را از آنجا انجام دهيد عبارتند از:

1. ION Orchard,

2. VivoCity,

3. Paragon Shopping Centre,

4. Knightsbridge Mall,

5. Mustafa Centre,

6. Mandarin Gallery,

7. Bugis Junction,

8. Ngee Ann City,

9. Suntec City Mall,

10. Far East Plaza.

فرهنگ غذایی سنگاپور:

غذاهای کشور سنگاپور بسیار متنوع و رنگارنگ هستند و تا حد زیادی از فرهنگ‌های غذایی مختلفی چون مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها، اندونزیایی‌ها و برخی از فرهنگ‌های غربی چون انگلیسی‌ها و پرتغالی‌ها تأثیر پذیرفته است.

البته جالب است بدانید که تأثیر مناطق دیگری چون تایلند، سریلانکا و خاورمیانه نیز در غذاهای این سرزمین دیده می شود. همه این ها به تاریخچه و گذشته فرهنگی این کشور برمی گردد.

در کشور سنگاپور غذا اهمیتی ملی دارد و عاملی است که باعث پیوند دادن قومیت‌های مختلف در این کشور می‌شود. این موضوع حتی در ادبیات ملی این کشور نیز به چشم می خورد و در متون ادبی سنگاپور به وضوح از غذا خوردن به عنوان تفریحی ملی یاد شده است و به نوعی روی غذا تعصب ملی دارند.

این شدت علاقه و توجه در آداب مذهبی سنگاپوری‌ها نیز دیده می شود به طوری که هندوها از خوردن گوشت گاو خودداری می کنند، مسلمانان فرآورده‌های خوکی را مصرف نمی‌کنند و جمعیت قابل توجهی از گیاهخواران در سنگاپور وجود دارد.

همچنین مکالمه روزانه درباره غذا در کشور سنگاپور بسیار رایج است و بسیار علاقه دارند تا غذا را دورهمی و در کنار یکدیگر صرف کنند.

در انتها از جمله غذاهای محبوب کشور سنگاپور می‌توان به غذاهای دریایی چینی اشاره کرد. از جمله خوشمزه‌های محبوب سنگاپوری-هندی که در هر جایی می‌توان آن را پیدا کرد، روتی پراتا (نوعی نان نازک) است که به همراه سس مخصوص سرو می شود.

دیگر غذای محبوب سنگاپوری‌ها کله ماهی پخته شده با کاری است که بر روی برگ موز سرو می شود. از جمله غذاهای سنگاپوری-مالایی رایج نیز می توان به انواع نودل‌ها اشاره کرد.

رستوران‌های مهم در سنگاپور:

از مهمترين رستوران‌های سنگاپور می‌توان موارد زیر را نام برد:

- رستوران ايراني شيراز؛

- رستوران آنالاكشمی جاناتا؛

- پيتزا كاليفرنيا؛

- رستوران الحمرا؛

- رستوران‌های مك دونالد و KFC.

بایدها و نبایدهای سفر به سنگاپور:

در انتها نکات مهمی را که می‌بایست در این سفر توجه داشته باشید را اشاره می‌کنیم:

1. سعی کنید از جویدن آدامس در این کشور خودداری کنید، چرا که مردم سنگاپور به نظافت شهری حساسیت زیادی دارند. به همین دلیل جویدن آدامس از لحاظ قانون ممنوع و واردات آن هم به سنگاپور منع قانونی دارد.

2. هرگز بدون لباس بیرون در سنگاپور بیرون نروید. برهنگی در سنگاپور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و در صورت نقض این قانون مبلغ ۲۰۰۰ دلار جریمه یا ۳ ماه به زندان محکوم می شوید.

3. انداختن آشغال در خیابان های سنگاپور بر روی زمین ۱۰۰۰ دلار جریمه دارد.

4. یکی دیگر از نبایدهای سنگاپور این است که پاهای خود را هرگز به نمایش نگذارید، زیرا مردم سنگاپور این کار عملی ناپسند می دانند و در این صورت احتمال اینکه در این کشور تردد بشوید زیاد است.

5. در آخر همراه داشتن مواد مخدر نیز ممنوع می باشد، و اگر وزن مواد بیشتر از وزن یک سکه ۵۰ سنتی باشد مجازات آن اعدام است.

دیدگاه شما

captcha